Monday, September 24, 2007

Auto weg?

Man, oh, man, wat was dat schrikken. Zojuist wilde Amy naar huis rijden, dus lopen we naar haar auto toe, geparkeerd op Beach Avenue. We kunnen de auto niet vinden, hij is weg! Met mijn SV1000SZ Suzuki trauma nog in het geheugen gegrift vrees ik voor het ergste. Amy heeft een Volkswagen Kever nieuwe stijl, en ze is er dol op. We hoopten op een actie van parkeerbeheer, en dat was gelukkig ook het geval. De auto was weggesleept door die parkeer nazi's. Gelukkig was de 'impound' gewoon open 's nachts, dus we konden met de credit card meteen terecht. Toevallig had ik vanochtend een parkeer vergunning aanvraag ingediend bij de appartement beheerders. Van hen kreeg ik echter te horen dat ze dit jaar geen vergunningen meer uitdelen. Dit vind ik vreemd, want er zijn genoeg lege plekken in de parkeergarage.

2 comments:

Anonymous said...

Oeff, oeff... er is al genoeg van je gestolen:
fiets in Amsterdam, fiets in Vancouver, motor in Lelystad...maar gelukkig de kever niet!
Els

Anonymous said...

Nou, parkeernazi's... Stond ie soms op een rottige plek of beginnen ze in Canada meteen met slepen als je over de tijd heen bent?

Ik ga me aanmelden voor mobiel betalen. Wanneer je parkeert bel je met je GSM naar een speciaal nummer en wanneer je vertrekt doe je hetzelfde. Zodoende betaal je alleen voor 'zuivere' parkeertijd. Daar staat tegenover dat je moet betalen om te mogen betalen. Dat is zo'n 70 cent per keer, ongeveer hetzelfde als een kwartiertje parkeren binnen de ring A'dam. Op zich wel gunstig, als je geld in een meter gooit doe je er vaak meer dan een kwartier in als 'speling'.