Saturday, December 1, 2007

winter time

Winter has arrived in downtown Vancouver. This old tree is right next to my apt building. I have not yet been to the ski slopes, but the company has passes for Cypress mountain, so I should see some winter sport action this season. The local mountains for skiing are Grouse, Cypress and Seymour. And a little further in-land there is Whistler and Blackcomb. We're about to attend Amy's office X-mass party which is held right around the corner on Beach Avenue. I hope my new pants will not get wet. I had to buy some today, as my wardrobe here only contained jeans.

7 comments:

Bram Stolk Sr said...

een mooi plaatje...je ski's staan trouwens nog in de schuur op de Harderwijkstraat, maar die functioneren natuurlijk alleen in de Alpen en zal je voor Canadese sneeuw wel speciale aanpassingen behoeven. Als ik dat zo bekijk zijn er bergen genoeg in de buurt.
Ik zie trouwens op Google Earth aan het strand een wandelpaadje met bankjes en in het midden een monumentje. Waar is dat voor ? Beach Ave ziet er uit als een snelweg, er loopt ook een stukje weg aan parallel met heel veel parkeervakken, loopt deze weg onder Beach Ave door rechtstreeks naar de ingang van je woonplek?

Anonymous said...

Ter contrast:
"Te veel wakken op langste ijsbaan"

Jullie hebben tenminste nog een winter.

Anonymous said...

Heerlijk, wintertijd met echt winters weer.
Het lijkt erop, dat het bij ons zeldzaam gaat worden.
Ook Cypress mountain nodigt uit om een ski-outfit en ski's aan te schaffen. Neem je wel een aantal lessen, om gebroken ledematen te voorkomen? Je rijbewijs heb je al, nu ook een ski-brevet?
Lieve groet,
Els

Bram said...

Dit is mijn balkon. Er loopt geen tunnel van het strand naar het apartement, je moet de weg oversteken. Het monument is een Inukshuk. Het ziet er zo uit. Volgens mij klagen ze hier ook dat de winters geen winters meer zijn. Als er nu sneeuw valt, is de stad in paniek. Vergelijkbaar met Nederland dus.

Anonymous said...

We komen een keer langs om een foto te maken van het Inukshuk monument. Ziet er mooi uit.
Els

Anonymous said...

Nog naar de Spice Girls geweest?

Bram Stolk Sr said...

Je was de vertaling vergeten...

De winter is in de binnenstad van Vancouver aangekomen. Deze oude boom is juist naast mijn flatgebouw. Ik ben nog niet bij de skihellingen geweest, maar het bedrijf heeft ski-passen voor Cypress mountain, dus ik zou één of andere wintersport actie moeten zien dit seizoen. De lokale bergen voor het skien zijn Grouse, Cypress en Seymour. En een weinig verder binnenlands zijn er Whistler en Blackcomb. Wij staan op het punt het Kerstfeest van Amy's kantoor bij te wonen dat net om de hoek van Beach Avenue wordt gehouden. Ik hoop dat mijn nieuwe broek niet nat zal worden. Ik moest wel wat kopen vandaag, aangezien mijn garderobe hier slechts spijkerbroeken bevatte.