Monday, February 16, 2009

Slapend geld verdienen

De afgelopen tijd is er een ware revolutie aan de gang op het gebied van software publicatie. Men spreekt er van dat de software markt gedemocratiseerd is. Wat is namelijk het geval? Apple heeft de markt compleet op zijn kop gezet. De gewone man kan nu software verkopen op Apple's appstore. Apple regelt alles voor je omtrent de wereldwijde verkoop, tegen een redelijke provisie. De auteur behoeft slechts de applicatie aan te leveren, en kan vervolgens achterover leunen. Ook ik heb een tweetal applicaties in de verkoop op Apple's appstore.
En daarmee heb ik er een nieuwe verslaving bij. Elke ochtend als ik wakker wordt is het eerste wat ik doe surfen naar Apple's website. Dit doe ik om mijn verkoop rapporten te lezen. Rijk wordt ik er nog niet van, maar het feit dat ik nu slapend geld kan verdienen middels royalties is toch wel heel bijzonder.
Mijn eerste applicatie was een vingeroefening in het programmeren van iPhone en gemaakt op verzoek van Amy. Dit is de iNutrient applicatie. De tweede applicatie, iVOR heb ik gemaakt voor de training van piloten (zoals mijzelf) in het gebruik van Very High Frequency Omnidirectional Range instrumenten.

3 comments:

Anonymous said...

En vergeet ook niet de iPod Touch. Ik neem aan dat je applicaties niet per se internettoegang nodig hebben?

Slaped rijk worden, nou, zo gemakkelijk zal het waarschijnlijk niet gaan. Je vergeet de marketing nog...

Hoe beviel Xcode? Nog een beetje snel op je Mac Mini? Enne, mag je eigenlijk wel vliegen met een Reality Distortion Field om je heen? :-)

Bram said...

Ah... maar iPod Touch heeft wifi, dus internet. En ja, de app draait ook op de iPod.

Heh heh... that was very funny about the Reality Distortion.

Heb je de Simpsons episode gezien over Apple? Best Simpsons ever!

Xcode heeft een learning curve. Maar nu kan ik er mee uit de voeten. Ik ben een cmdline kinda guy, maar Xcode is ok.

Bram said...

Snake vs Snake is now under review by Apple's appstore.